28 Juli

Ja hörni gu vad tiden rullar iväg, tycker jag nyss hade slutat skolan och nu är det knappt 1 månad kvar på sommarlovet, det ända som är bra med det är att hockeysesongen på is närmar sig! =) Och det är roligt, synd bara att just nu är jag förkyld men hoppas jag är frisk tills på måndag för då drar de hela igång igen, helt sjukt vad tiden går snabbt som sagt för tycker det var nyss vi hade vårt sista ispass och det var i mitten av mars =O hahah men nu är det snart igång igen!! =D

Idag har jag inte gjort så mycket men nu ikväll kollade jag när min bror och mamma körde vattenskoter!! ;) Riktigt nice! =)

Men ha det bra för det ska jag ha!! =)
Hörs nästa gång jag har lust! =)

23 Juli

Tjabba allihopa!!
Ville bara skriva att jag har ny mobil nu, men har inga nummer kvar så skicka erat nummer och skriv vem det är! =D
Jag har samma nummer som förut =)

Dagen efter..

Hejsan kommer inte skriva så mycket om dagen för är väldigt trött, men lite iaf.

Klev upp 09.30 och kollade på termometern och såg att det var 27 grader varmt, helt sjukt tänkte jag och gnuggade ögorna för att vara riktigt säker och mycket riktigt såg jag rätt^^ Härligt tänkte jag, gick sedan upp till farmor en stund och efter det jobbade jag hos min bror en bra stund innan jag och pappa åkte till en camping som är 2 mil härifrån, där badade vi och åt och spelade minigolf, innan vi sedan drog oss hemåt igen då när vi kom hem var jag ute med Rex vår nya hund, eller ja min brors men jag säger att det är min också, han är bara en liten valp ca 10 veckor!
Hur gullig som helst, han är en blandras mellan rottweiler,jämthund,gråhund och finskspets! =D Love him!
Efter det har jag bara gjort lite små saker inget roligt att skriva om även fast det var kul:P hahahha lät fel men strunt samma, nu ska jag gå och sova ;)

Ha det bäst alla människor ;)

Lill fjanten Rex =)

Mer bilder från resan =)

Cyklarna vi hurde var grymt bra;)

Senare samma kväll skulle vi ut och äta och jag som är klar innan mamma som vanligt, blev less av allt väntande! :P
Därav bilden xD

The sun is very nice and hot! =D

Jag tycker det är kul med kort så mamma fick knäppa här när vi är ute och cyklar lite på kvällen, samma dag fortfarnade:P

Nästa dag vart det en båttur som varade hela dagen, då var även Markus och Johan med, snarare dem som tog iniativet att träffas men denna dag var riktigt rolig och trevlig! =D Sorry för stavningen på ett ord^^

Vi åt också efter mycket letande efter en ö med restaurang, men vi visste inte vad som väntade, hahaha hur lång båtfärd åt fel håll innan vi märkte det själv, men gick bra tillslut:P

Fick även in denna, haha sprit av något slag jag smakade inte alls, mamma och markus lite men Johan tröck i sig hela:P hahaha den är inte stor, ser kanske ut som så, men bara 2cl.
Orkar inte vrida bilden:P

Hhahaha fin bild, bara jag som badade där i början men mycket efter många minuters tveksamheter tog sig både Markus och Johan ner i vattnet, mamma stannade tryckt på land.  De var rädda att sticka sig på sjöborrarna, var faktiskt en del så förstår dem:P

Senare på kvällen när vi skillts åt, gick jag och mamma och satt oss på vårat café, kommer inte ihåg vad drinken heter som är på bilden men tror "mohhito" ingen aning hur det stavas:P

Jag höll mig till Sprite:P haha coola glas iaf =)

Dagen efter var det inte så fint väder så vi traskade upp till en borg, på bilden ser ni utsikten därifrån! =)

Så ser den ut från vår balkong, har zoomat där så är längre än så där att gå:P

Utsikten;)

Nu lägger jag upp lite bilder bara från när vi sola och bada och är lite blandat från olika dagar =)

Solnedgången =)

Hahahah denna gubbe såg så rolig ut där han satt, så var tvungen att knäppa kort xD

Jag under vattnet;)

Näst sista kvällen i Hvar och Kroatien!

Jag är busig i vattnet ser ut som en säl:P hahaha

Sista dagen så njuter av vattnet! =)

Väntan på att mamma ska bli klar för sista kvällen:P

Väntar som sagt, också knäppt från våran balkong;)

Hemresan ska snart börja här klockan är ca 06.20 därför mamma ser trött ut och även jag på en annan bild. När jag var hemma igen hade jag åkt färja,buss,flyg,tåg och bil på samma dag, slå den ni! ;)
På den här bilden väntar mamma på färjan. Våran packning också, mamma som har den STORA väskan, gissa vem som fick ta den när det vart krångligt ibland?? hahah Japp rätt det var jag, vägde typ över 20 kg..

Jag är också trött och fin på detta kort, precis som mamma^^

Knäppt från flyget, lite små cool bild iaf =) Flygresan gick klart fortast av ett skäl som jag håller för mig själv! ;) hahah vissa av er vet! ;)
Denna bild får även avsluta detta äventyr, hur kul som helst hade jag så tack för att vi åkte mamma! =D
Kram till dig!

Resan till Kroatien

Hej var ett tag sedan jag skrev men nu kommer desto mer kan jag lova!! ;)
Kommer även bilder men tror jag tar de i ett annat inlägg, får se hur jag gör =)

Ja vad ska jag börja med...resan var helt sjukt grym alla som tvekar på att åka dit gör inte det, åk imorn om ni kan!! Jag och mamma var på en ö som heter Hvar som ligger ca 1 timmes tid med färja från Splits hamn. Sjukt fint var det där eller ja överallt, men vattnet slår ingenting helt sagolikt fint vatten, ni kommer se det på bilderna sedan.

Ja ni undrar säkert vad vi gjort men kom och tänka på bättre att jag lägger in kort och skriver lite under dem istället, annars kommer det bli så lång text =P

Men kan skriva lite kort vad vi har gjort där, vi har:
Badat, solat, cyklat i berg, åkt båt,färja,flyg,buss, ätit ute på restaurang, kollat runt lite och mycket mer så njut av bilderna som kommer!! =D

Tågresan från Sundsvall-Stockholm.

Första bilden i Kroatien, utsikten från våran balkong.

Mycket båtar! Staden Hvar i bakgrunden.

Som sagt vattnet är underbart!!

Nån frukt på träd:P

Små vågor..:P

Sjöborrar, en sån där lyckades mamma sticka sig på...:P hahah lite små kul nu i efterhand^^

Liten ödla vid skuggan till höger;)

Trött tjej..sitter och dricker cola på ett café som vi blev stammis på! =)

Vindruvor ovanför oss när vi satt och åt på en restaurang! =P

Hahaha bjuder på denna "fina" bild... hahah tummen upp för allt just då ;)

Fattar inte hur man kan somna så snabbt som mamma gör:P

Ute och cyklar upp till ett berg, var först 1.5 km uppför och sedan 2.5 nerför dit och tvärtom tillbaka..:P
Är lite less på bilden :P haha

Vi blev båda glada när vi fick slänga oss ner i det svalkande vattnet

Lägger ut mer bilder i ett annat inlägg;)