17,18 och 19 januari

Hej, ser att det inte var nån som önskade mig lycka till i helgen :O
Men kan inte begära allt för mycket av er ;)

I helgen har jag varit i Piteå och Luleå som jag skrev i fredags.
Vi åkte 08.00 från Gärde i lördags och vårat mål var Piteå, bussresan gick ganska segt upp. Det vi gjorde på bussresan
var att kolla på filmer,sov och enbart snacka strunt.
När vi kom fram till Piteå hade klockan redan hunnit bli 15.00 när vi klev ur bussen var det kallt som attan och då var vi tvungen att gå på en liten promenad för vi kom fram tidigare än räknat.
Men när klockan var 15.30 kunde vi gå in och äta på restaurangen, det var god mat men det var inte bra att ha sån fet mat innan match för vissa blev dålig i magen.

När vi ätit klart gick vi till ishallen, för var inte så långt och det var riktigt skönt faktiskt.
Efter 5minuters gående kom vi fram till hallen och såg att det var match då så vi satt oss på läktarn en stund för att kolla när Piteå mötte Asplöv, vet inte hur det gick för vi var tvungen att gå och hämta alla grejor från bussen när det var typ en hel period kvar.

När vi hämtat grejorna och satt oss i omklädningsrummet var det mycket pepp och snack innan vi bytte om och gick och värmde upp, det gick bra som vanligt förutom att vi fick damp på Munksund!
Aja sånt man får leva med..efter vi värmt upp stannade jag,Malin,Jennifer och Pernilla och jonglerade lite med en fotboll och alla som känner Jennifer kan juh lista ut vad som hände! ;) hihihi
Klockan gick och tillslut var det bara 20 min kvar innan vi skulle värma upp på is, så då gick vi in till omklädningsrummet och bytte om och sånt. Sedan var det dags för uppvärmning och sedan match och det gick väldigt bra för mig och laget på uppvärmningen så kände på mig att det skulle bli en grym match!
Och det blev det också, men sorgligt nog fick Munksund in 2-1 pucken när det var typ 2.5 minut kvar av matchen! :(
Depp vi blev då!!!!

Efter matchen  var det inte jätte dålig stämning men inte bra heller, men när vi packat in i bussen och duschat så bar det av till Luleå. Bussresan gick ganska snabbt ändå och när vi kom fram så fick vi reda på vilka vi skulle dela rum med och jag fick dela rum med Jennifer,Maria N,Olivia och Teppa, härliga lirare det där!
Vi gjorde inte så mycket innan vi sov förutom att bädda, prata och skrämma livet ur Olivia xD
Alla som har sett "Hide and Seek", fattar varför hon blev rädd när vi sa "Charlie" (med skum röst)
Men till slut somnade vi....

....och vaknade av att Teppa stog framför en och fråga - Är du vaken? klockan 07.20 och det var jag, iaf halvt :P
När vi klätt på oss tvingade jag i mig en hel macka, wow ellerhur? ;)
Klockan slog 08.00 och det bar då iväg till ishallen med buss och när vi kom fram gjorde vi oss hemastadda i omklädningsrummet och sedan bytte vi om och gick ut och sprang.

Matchen började 10.00 och vi spelade väldigt bra i första perioden och gjorde även 1 mål, men sen i andra och tredje gick det mycket sämre, men som tur va satt Carro den avgörande pucken när matchklockan stog på 19.22 i sista perioden.
Alla blev riktigt glad och var det hela bussresan hem och vi blev ännu gladare när vi hörde att Modo slog Munksund för då lever SM-slutspel chansen fortfarande! :D Så om vi spelar bra och vinner med mycket mål och Modo vinner sin nästa match mot Modo så kommer vi till SM!!! :D:D

Idag måndag har jag varit på skolan och vi fortsatte på allvar med värdegrundsprojektet och det gick bra, men finns inte så mycket att skriva om det förutom att vi kom framåt xD
Nu ikväll har jag inte gjort mycket förutom att ätit, suttit här och lyssnat på musik och kolla lite musik på mobilen som jag fick av Jennie på bussen på vägen hem! :D Tack för det Jennie!
Men nu ska jag vara lite social på msn och sen ska jag titta på tv hela kvällen och njuta av ledigheten från träning! :D xD

HA DET BRA OCH HÖRS KANSKE IMORN PÅ DAGEN!!!!!


                  Denna härliga bild på Sixten får avsluta detta inlägg! ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Skrev fel ska stå om Modo vinner mot Munksund i nästa match;)

2009-01-19 @ 19:38:08
Postat av: lindahl

Ja men det ser ju ut att varit en bra helg=) om man bortser från allt bussåkande:/







Ser du nu kommenterar jag din blogg också men måste gå nu hinner inte skriva mer denna gång;)

2009-01-19 @ 19:38:46
Postat av: Jennifer Berggren

VAD ÄR DETTA! Inget om Johanna :OOOO Nä nu xD

2009-01-19 @ 20:03:01
URL: http://jnfrb.blogg.se/
Postat av: Jennifer Berggren

VAD ÄR DETTA! Inget om Johanna :OOOO Nä nu xD

2009-01-19 @ 20:04:12
URL: http://jnfrb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback