22 och 23 februari

Tjabba allihopa!
Ska nu berätta hur det gick igår på matcherna i Umeå. Vi var alltså i Umeå och spelade, själv klev jag upp 06.30 och klädde på mig och satt mig i bilen och sedan var pappa och jag på väg! =D
Vi hämtade upp Jennifer i Sundsvall innan vi fortsatte mot Härnösand, väl framme så packade vi ur bilen och in i bussen.
Satt där och väntade ett tag för Maria hade ju hamnat bakom en plogbil så gick ju inte fort direkt. Men när hon kom så var det bara att åka mot Umeå.
Vi gjorde inte så mycket i bussen, jag var ganska trött och även så Jennifer så vi satt längst bak och halvsov typ hela vägen^^ Spelade även lite spel på mobilen men annars var det inte så mycket intressant som hände på vägen upp.

När vi kom fram till Umeå så var vi stressad som attan för var bara typ 20 min innan matchen skulle börja, brukar minst vara 1.5 timme före, men icke denna gång så var bara att gå på toa och sen byta om. När alla var klar för att gå ut på isen, så gjorde vi det och motståndet var Trixa, hände inte så mycket skoj på den matchen förutom att vi vann med 5-3 och jag och Sanna gjorde varsitt slagga mål från blå linjen!=D(svårt att fatta vad jag mena om ni inte är så insatt i hockey)
Ja efter matchen var det bara 1 timme ungefär till nästa så jag orkade inte byta om så jag gick runt i skridskor,benskydd och byxor. Maria och Jag kollade på Björklöven-Munksunds uppvärmning men sen orka vi inge mer så gick tillbaka igen till omklädningsrummet =) Hände inte så mycket mer innan matchen!

Andra matchen mot Modo vann de med 1-0 sorgligt nog=( Men jag slogs lite med en av deras störda tjejer, fick dampen när hon slascha våran målvakt på plocken, så då åkte jag emot henne och klappa på henne, sen när jag sluta slog så slog hon 2 slag i huvet på mig. Men det var roligt att slåss iaf, tro mig jag är lugn annars men i våra målvakter ska de ge fan i!!!! ;)

Just ja glömde nästan att berätta att det var en liten pojke som fick min klubba för han fråga min pappa om någon av oss kunde ge han en, så han fick hänga den på väggen och då ville ingen så jag var snäll och gav han min =)
Han blev jätte glad, så jag ångrar mig inte.


Tredje matchen vann vi med 4-3 men var en riktig rysare på slutet, men som tur va så gjorde Emelie mål i slutet av sista perioden så då vann vi! Jag gjorde ett assist till Furan och det var ju skoj att få göra två poäng denna dag! =D
Men ännu bättre att vi vann 2 av 3! =)
Vi spelade för övrigt ganska bra i första matchen men inte så bra mot modo och inte strålande sista matchen heller under en period, men strunt samma för vi vann ju iaf! ;)
På vägen hem satt jag och dega med mobilen ett tag sen var jag lite social med Jennifer och Pernilla, men vi gjorde inte mycket förutom att halvsova^^ hahahaha
När jag äntligen kom hem stog klockan på 00.05, YES tänkte man då, men hade iaf sovmorgon imorse till 8.15! =D
Så gick och la mig direkt! =)
Tack för denna dag tjejor! =D

Måndag var det alltså idag igen, helt sjukt! Men så var fallet, har inte hänt så mycket idag, hade 4 lektioner idag så dagen kändes väldigt dryg, även fast vi börja 10.15 och slutade 15.30.
Jag hade matte,samhälle,kemi och biologi. Jippi tänkte ni nu ellerhur?;) hahaha
Aja hände som sagt inget kul förutom att jag fick mycket bra låtar av Evelina till mobilen, och vi fick också tillbaka labbrapporten och den var bra enligt Krister eller som vissa kallar han "Chris" xD
Aja nu måste jag sova, så ha det bra och jag har friluftsdag imorn och ska spela match på kvällen och kommer hem typ vid 01.00 tiden (Y) toppen ellerhur? =/ Men kul att spela match iallafall! =D
Men kommer inte skriva något imorn i bloggen;)

Tyck gärna till om vad ni tycker jag sköter mig med bloggen, om jag skriver för mycket/lite eller kanske har för mycket/lite bilder? Tack så mycket! :)

Ha det bäst allihopa // TheStarA


Kärlek!<3

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul att det blev vinster! Slagga mål, frågade en i klassen va det va xD

Ha de bra, kram Jennie

2009-02-26 @ 14:06:14
Postat av: Amanda

Haha tack så mycket! :)

Hahah bra det Jennie att du fråga^^

Kramen;)

2009-02-26 @ 15:04:39
URL: http://thestara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback